onsdag, april 12, 2006

Moongoddess

Hej på er alla,
Det var ett tag sedan man skrev något. Det blir av olika skäl inte mycket nu heller. Men en snabb uppdatering: Igår (tisdag) var jag och Neina inblandade i en tämligen kraftig bilolycka. Personskadorna var som väl bara av chock karaktär samt en ömande axel för min del. Min bil är förmodligen bara skrot nu, men förhoppningsvis skall jag kunna få lite pengar för den av försäkringsbolaget. Jag vill, av personliga ego skäl, tillägga att jag, som körde, inte orsakade olyckan alls. Dock önskar jag det äldre par som var vållande allt gott. Jag hyser inga agg!

För det andra var jag, Neina och Wynja ute och eldade i dag. Under eken i den stilla vårdagen. Det är fullmåne i morgon, men vi fick ta det idag. Det var fantastiskt. Vi eldade och grillade, men tjejerna åt Dhal istället. Sedan blev det lite sång från Neina, med katten svansandes omkring. Glöden var underbar!

För det tredje har jag nu beställt ytterligare böcker och en cd från England. Nåja, cd beställdes från Schweiz, men i princip från England. Celtic Drums - verkar bra… Philip Carr-Gomm: DruidCraft och en ny jag inte kommer ihåg titeln på samt en av Emma Restal-Orr. De verkar lite naturmystiska och kombinerar druidism och wicca. Själv lägger jag till en del nordiskt etc., så man kan nog med fog säga att jag är eklektiker.

För övrigt har jag "kommit ut ur kvastskåpet" på universitetet! Jag deklarerade högt för mina uppsatskamrater att jag är pagan. Jag möttes av nyfikenhet och frågor. En av minar "närmare" bekatskaper är prästkandidat på detta seminarie och han är eld och lågor över att jag är pagan och den ekumenik det innebär. Lite våghalsigt var det dock…!

Det får räcka så nu, jag hoppas att det skall bli lite oftare nu. Jag har äntligen en browser som fungerar här: länge leve Mozilla 1.7 - enda som fungerar på Mac OS X 10.1.5 och blogger.com

Taran MacDuir
P.s. Har en del coola länkar på g. Vill bara kolla själv ordentligt innan jag rekomenderar dem!

Just det: Mitt ICQ #: 336191523
Mitt AOL IM: taranmacduir
Mitt Yahoo!Messenger: ToobyDoo

Jag hoppas att Hyllebær, såväl som andra paganer hör av sig!

Väl mött!
Må Era Gudar och Gudinnor välsigna Era stigar i livet!

Inga kommentarer: