söndag, april 23, 2006

Brottas med en bok

Läser just nu Living Druidry av Emma Restall Orr. Jag gillade den jättemycket först (efter att har gruffat länge över att hon minsann är snygg och berömd och produktiv prästinna...). Men sen - det var lite som när jag läste Peter Singer. Fast inte riktigt förstås. Men jag höll med om det ena, och sen det andra, och till slut, när slutsatsen av det hela kom kunde jag inte alls hålla med! Det var jätteläskigt, att tro att jag hade förtroende för författaren och sen kommer hon in på helt andra slutsatser! Jag är lite konfunderad... För jag håller inte med henne och samtidigt eftersom det känns så obekvämt så kanske jag ändå vet att nånstans har hon rätt... (var ligger det där nånstans alla pratar om?) Jag var med om detta en gång tidigare, nämligen att känna som om att mattan rycks ut från under fötterna på en. Att jag inte har något alls att stå på att det inte finns något... Jag får återkomma med det här. Jag får läsa ut boken och reda ut det hela för mig själv.
Förutom det så är Beltane-förberedelserna i full gång! Ja, så fullt som det går. Vi planerar firandet. Det verkar bli ordentligt i år. Och Hyllebär firar ju (officiell) ettårsdag av sitt grundande! Vi blir nog några fler än vanligt, och så kan det bli i alla fall fest i dagarna två. Fortsättning följer...
Välsignad Vår
-Neina

Inga kommentarer: