tisdag, augusti 22, 2006

Att förbereda en ceremoni

Hej läsare,

Hyllebär håller på att förbereda sin nästa ceremoni. Lyckligtvis har vi förhoppningsvis förärats med en gäst, tjejen som jag nämnt tidigare.

Jag kom på att jag bara skriver efter vi haft ceremoni. Kanske det skulle vara intressant att veta vad som försiggår före vi har en ceremoni! Bakom en sådan kväll ligger ofta en del planering och tankearbete, likaså andlig förberedelse.

Informationen har gått ut till alla inblandade att vi vill ha en ceremoni, tiden ska vi fila på och syftet ska vi också fundera på, var och en. Det är alltid ett samarbete. Handlar det om personlig utveckling? Skördemåne? Framtiden? Hyllebär? Bara månen? Helande i världen? Varje ceremoni innehåller flera element, varje ceremoni är en hyllning av Alltet, en del i personlig utveckling, och, något som jag är övertygad om, lite helande för världen. För inte kan en, två, eller fler andliga personer avsätta tid för heligt arbete, utan att världen blir lite bättre!

Vi sammanställer våra idéer, utser vem som 'gör' vad, bara det att alla gör det, men en person gör det rent fysiskt. Alla medverkar andligen. Ja, fysiskt också! En stor poäng med paganska ceremonier är att kroppen också får vara med - en sorts försonande och helande mellan kropp och själ. Det är en klyfta som tyvärr splittrar många idag.

Jag ser förväntansfullt fram emot en Magisk, Verklighetens kväll! Låt oss alla dansa tillsammans i denna cirkel. Välsignat vare allt.

Floreat
-neina

Inga kommentarer: