fredag, april 04, 2008

Efter en vecka i Skottland...


Hej alla! 

Äntligen hemma efter en mycket givande och lärorik vecka i Skottland, närmare bestämt på the Edinburgh International Harp Festival. Men det var en fantastisk vecka, jag fick sjunga och prata om vår folkmusik. Det råkade bli så att jag stötte på en harpist från Bretagne, och det visade sig att förkristna traditioner och druidism lever i högönsklig välmåga i Bretagne... Han var mäkta intresserad att höra om traditionerna i Sverige, eller snarare Skåne, eftersom han kände väl till det här med ockuperat land, och paganism... 

Ja, något omtumlad får jag nog säga att jag är, efter att ha träffat massor av jättetrevliga människor, pratat en massa spännande musik- och kulturhistoria, och, OCH dessutom varit på the Wyrd Shop, (SE BILD OVAN) butiken i verkligheten, och handlat! Jag kunde knappt tro att jag var där, jag fick nypa mig! Jag köpte bland annat en kittel, som de såg lite undrande ut över i security control på flygplatsen. Jag skriver mera om detta sen. 

Floreat
neina

Inga kommentarer: