torsdag, mars 13, 2008

skogsflicka reporting for duty

Efter tva ars exil i England ar jag nu tillbaka pa bloggen, och an viktigare, i den skanska myllan, i Hyllebaers trygga cirkel. Visserligen har odets ironi sett till att jag numera bor ganska langt ifran skogen, namligen i Landskrona.. men trots detta ar jag i hogsta grad tillbaka. Och vad gor man inte for karleken..? Dessutom har jag upptackt att Landskrona ar en vacker och spannade stad med mycket att erbjuda, trots skogsbristen.

2008 ser ut att bli ett ovanligt omvalvande ar.. Andlighet borjar tydligen komma pa tapeten igen, varlden liksom star och vager infor vad som kanns som ett avgorande vagskal. Mycket ar pa spel, for oss alla. Neina och jag har redan dragit igang lite spannande projekt, VAREN ar pa vag, Hyllebaer har upplevt en underbar Imbolc tillsammans med harliga vanner, det helt enkelt knastrar i luften av explosiv energi! Hyllebaer fortsatter att utvecklas och vaxa pa alla vis i takt med att vi lar oss mer och upplever nya saker. Livet star aldrig stilla, det ar dynamiskt och var bild av varlden, och darmed var andliga utveckling, maste spegla detta. Man kan aldrig helt och fullt kanna varlden, men man maste strava till att gora det, hela livet ut. Man maste vara nyfiken, for vi som manniskor vaxer med uppgiften, det ar sa vi utvacklas.

Vi hade verkligen en mycket stamningsfull Imbolc... och ni dar ute har chansen snart igen att komma och vara med och skapa magi med oss! Vi valkomnar som sagt er som vill vara med och testa, kom och halsa pa!

Inga kommentarer: