måndag, maj 28, 2007

Nu Grönskar Det

...och vi hade en jättemysig kväll, diskuterandes och blivandes klokare i varandras sällskap!

Åtminstone en av oss, kanske två, kommer att försöka vara med på ett hörn i Pagan Federations konferens, som anordnas av Lupas. Det hela blev uppskjutet en bit, på grund av svårigheter att planera, då få kom till caféträffarna. (Inte visste jag att det var där vi skulle planera. Jag skrev ändå i förväg att jag inte kunde komma och ville ha info ändå.) Håll koll på datum för konferensen!

Datum och närmre information bör komma på Lupas' hemsida till hösten. Jag vill också varmt uppmuntra till att komma till deras caféträffar och pubmoots! När folk kommer brukar det vara jättetrevligt! Ibland har jag tänkt att vi kunde ordna något eget, men så tänker jag att det är bättre att stödja något som finns än att spä på splittringen och försöka köra sitt eget bara. I framtiden blir det väl både och, jag tror att paganismen har utrymme för det.

På tal om det, det vore hemskt intressant att ta reda på hur många (mer eller mindre) utövande paganer det finns i landet! I England har det kommit på tapeten att paganism borde ingå i religionsundervisningen, eftersom det är en så pass stor minoritetsreligion. Jag tror att det kan gälla även/särskilt för Sverige och Skåne.

Floreat
neina

Inga kommentarer: