söndag, maj 14, 2006

Another moonth, another full moon…

Hej på er alla,
Sitter och lyssnar på pagansk radio. Jag tror att det är WitchCast just nu, men annars kan det vara CoS eller liknande. Live365.com har en lång lista på kul kanaler, bara sök på 'pagan'.

Nåj, igår hade vi lite fullmåneseremoni efter att ha varit på Sporrakulla gård. Det blev väldigt trevligt, med eld, mat och vin! Våren är faktiskt äntligen här nu.

Uppsatsen jag skiver på universitetet går sin gilla gång, men jag känner att jag måste försvara en del gungfly. Som filosof måste jag banna "kommunityn" för att inte besvara vissa frågor så bra… Men samtidigt kan jag som pagan säga "mind your own f*king buisness" ;>. Det är iaf roligt!

Läste nyligen Philip Carr-Gomms What do Druids believe?, visst den är till för att informer 'the unbelievers', men den är intressant och läsvärd även för oss. Rekomenderas varmt! Håller nu på med samme författares DruidCraft, som också verkar intressant, men det är för tidigt att säga något ännu.

Jag vet inte om Arch Druid Bran, på ICQ känd som Branduir, läser denna blogg. Men om han gör det så önskar Taran och Neina kontakt med honom. Hör av dig!

Det var väl allt just nu, men jag skall bli bättre på att skriva ofta. Det är kul!
Taran MacDuir

P.S. Jag har inte fått min CelticDrums skiva än, men jag väntar spännt…

Inga kommentarer: